[personal profile] galianoir
W Poznaniu na Placu Wolności ma być wystawa "wybierz życie" z drastycznymi zdjęciami usuniętych płodów. Jak ktoś chce, to niech sobie wpisze w Google "wybierz życie". Mi się nawet nie chce linkować tych ohydnych zdjęć.

Podpisać się można tu


Treść petycji pod cutem

Do:
Do Prezydenta Miasta Poznania Ryszarda Grobelnego oraz Rady Miejskiej Miasta Poznania
Urząd Miasta Poznania
Plac Kolegiacki 17
61-841 Poznań



Jako mieszkanki i mieszkańcy Poznania stanowczo protestujemy przeciwko umieszczeniu wystawy „Wybierz życie” w
centrum miasta. Jesteśmy zaskoczone/ni, że władze miasta wydały zgodę na zorganizowanie tej wystawy w przestrzeni
publicznej. Szanujemy różnice światopoglądowe i rozumiemy katolicki punkt widzenia w sprawie prawa do aborcji.
Jednocześnie, zgodnie z duchem demokracji i Konstytucją Rzeczpospolitej Polskiej, która gwarantuje w Artykule 53. wolność
sumienia i wyznania, domagamy się poszanowania odmiennych stanowisk etycznych. W kwestiach tak drażliwych jak prawo
do aborcji jesteśmy za rzetelną dyskusją i wymianą rzeczowych argumentów, podpartych wiedzą naukową. Niestety,
prezentowana wystawa nie ma z rzetelną dyskusją nic wspólnego, a jej celem jest gra na uczuciach i epatowanie okrutnymi
zdjęciami.
Ekspozycja ta, prezentując bardzo skrajną postawę, uwłacza godności Polek, które w zgodzie z obowiązującym
prawem w przypadku gwałtu lub zagrożenia zdrowia i/lub życia, decydują się na skorzystanie z prawa do aborcji. Takie
podejście odbiera kobiecie podmiotowość i prawo do podejmowania decyzji w zgodzie z własnym sumieniem i
obowiązującym w Polsce prawem, a ponadto uderza w dobre imię i godność tych lekarzy/lekarek, którzy/które, postępując w
zgodzie z własnym sumieniem oraz obowiązującym prawem, uratowali/uratowały życie i/lub zdrowie kobiet, które poddały się
aborcji ze względu na zagrożenie utraty zdrowia i/lub życia.
Wystawa "Wybierz życie" neguje prawo drugiego człowieka do wolności sumienia i wyboru, które powinny być
zagwarantowane każdemu obywatelowi i każdej obywatelce w demokratycznym państwie, charakteryzującym się rozdziałem
państwa i Kościoła oraz pluralizmem etycznym.
Jednocześnie nie zgadzamy się na prezentowanie tej wystawy w przestrzeni publicznej, mając na uwadze dobro dzieci,
które często przebywają w okolicach placu Wolności. Uważamy, że wystawa, która ewidentnie nastawiona jest na
szokowanie krwawymi zdjęciami nie pozwala rodzicom i opiekunkom/om na ochronę dzieci przed brutalnymi obrazami.
Nie domagamy się całkowitego zakazu pokazywania tej czy podobnych wystaw, np. w prywatnych galeriach lub w
kościołach. Jednak nasze najwyższe oburzenie budzi zezwolenie władz miasta na degradowanie wspólnej przestrzeni miejskiej
wystawą o tak niskim poziomie merytorycznym. Nie może być zgody na tak drastyczne psucie jakości debaty publicznej oraz
kultury demokratycznej.
Powołując się na artykuł Konstytucji, a jednocześnie licząc na zrozumienie Pana Prezydenta, apelujemy o
natychmiastowe przeniesienie wystawy do miejsca, w którym ograniczony będzie do niej dostęp osób niepełnoletnich, a także
jej treść nie będzie narzucana osobom dorosłym wbrew ich woli.



Niżej podpisany/a:
Stowarzyszenie Kobiet KONSOLA
61-701 Poznań
konsola@free.art.pl

Date: 2009-11-09 12:04 am (UTC)
From: [identity profile] le-mru.livejournal.com
Podpisałam się. Ale raczej się nie przejdę tam :/

Date: 2009-11-09 02:12 pm (UTC)
From: [identity profile] galianoir.livejournal.com
Nie dziwię się, że nie masz ochoty.

Date: 2009-11-09 02:29 pm (UTC)
From: [identity profile] aleks-andra.livejournal.com
W pewnym momencie we Wrocławiu również pojawiła się taka wystawa, ale na szczęście na bardzo krótki czas.

Zastanawia mnie, co kieruje tymi ludźmi. Teoretycznie bronią życia, ale jednocześnie krzywdzą chociażby już narodzone dzieci - bo wątpię w to, że tak drastyczne obrazy dobrze podziałają na psychikę pięciolatka.

Date: 2009-11-09 09:02 pm (UTC)
From: [identity profile] galianoir.livejournal.com
To jest zupełnie nieprzemyślane działanie. Raz, że krzywdzi dzieci, dwa podejrzewam, żę całkowicie nieskut4eczne. Zdeklarowanych przeciwników prawa do aborcji przekonywać nie trzeba, zwolenników prawa do wybory się nie przekona, a ludzi niezdecydowanych to raczej odrzuca.
Jak się chce zrobić kampanię zbierającą kasę dla dzieci w Afryce to nie pokazuje się na bilbordach głodujących dzieci, ludzi to odrzuci.

Swoją drogą słyszałam kiedyś relacje w radio z manifestacji pro - life, gdzie było mnóstwo małych dzieci. Na pytanie czym jest aborcja od razu odpowiadały "zabijaniem dzieci". nie wiem, czy taka wiedza (czym jest aborcja, nie jak ja zdefiniujemy) jest dla nich dobra.

Date: 2009-11-09 09:43 pm (UTC)
From: [identity profile] aleks-andra.livejournal.com
Na pewno jakąś wiedzę siłą rzeczy muszą mieć - tego tematu w mediach pełno, nie ustrzeże się przed nim dzieci. Niemniej jednak wplątywanie ich w przepychanki z tym związane uważam za wysoce nie na miejscu, bo to nie jest wiek, kiedy można mieć wyrobiony pogląd na tak skomplikowane i niejednoznaczne tematy. Powtarza się to, co mówią rodzice czy dziadkowie, bez rozumienia zagadnienia.

Date: 2009-11-09 04:41 pm (UTC)
girlupnorth: (angel: fred with a gun)
From: [personal profile] girlupnorth
Ta wystawa już jest - chyba, że planują postawić tam jeszcze drugą... Niedawno wracałam tamtędy do mieszkania i miałam nieprzyjemność zobaczyć plakaty.

Date: 2009-11-09 09:03 pm (UTC)

Date: 2009-11-09 05:04 pm (UTC)
From: [identity profile] ffukacz.livejournal.com
Podpisałam. Ale nie ze względu na aspekt religijny, tylko formę. To jest jak film puszczany z oznaczeniami "Tylko dla dorosłych". Bardzo chcesz wesprzeć swoje poglądy drastyczną eskpozycją, proszę bardzo. Ale na oznaczonej (mam na myśli formę ostrzeżenia) wystawie czy w podobnie zabezpieczonym miejscu. A nie w centrum miasta, gdzie zobaczyć je może ktoś, kto nie chce i nie powininien.
A arguemnty typu "Przecież to tak się dzieje i świat musi to zobaczyć" są beznadziejne. Jakoś nikt mnie nie zmusza do przyglądania się, powiedzmy, sekcji zwłok.
Akcje tego typu bardzo skutecznie podbudowują mój antyklerykalizm i pro-choice upodobania. Nie popieram aborcji, popieram wybór. Do zmiany zdania ani wizji z pewnością nie przekonają mnie akcje, którymi się brzydzę.
Nie sądzę, by przekonały wielu. Za to mogą odstraszyć ludzi z własnej strony barykady...
Swoją drogą, czy pod obrazę jakichś uczuć religijnych da się podciągnąć happeningi rodzaju tej wystawy?

Date: 2009-11-09 09:09 pm (UTC)
From: [identity profile] galianoir.livejournal.com
Musiałabyś chyba najpierw zarejestrować związek wyznaniowy lj'a.
Co do skuteczności akcji, napisałam pod komentarzem Alzs.

Co do formy - o to właśnie w tej petycji chodzi. I nawet piszą, że mogą ja sobie wystawiać w jakimś zamknietym miejscu jak chcą. Pod tym względem jest to bardzo dobrze napisana petycja.

A i nie znam osoby, która byłaby za aborcją. Znam tylko takie, które są za wolnym wyborem.

Profile

galianoir

April 2011

S M T W T F S
     12
34 567 8 9
10 1112 13 141516
17181920212223
24252627282930

Most Popular Tags

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Mar. 20th, 2026 07:33 am
Powered by Dreamwidth Studios