[personal profile] galianoir
Część rodzinna: ankieta etyczna.[Poll #1635083]
Tak, spotkałam się dzisiaj z moją niedoszłą chrześnicą.


Część polityczna: Panie Prezydencie, a co z siostrami i siostrzaną krwią?

Date: 2010-10-23 07:33 pm (UTC)
From: [identity profile] idrilka.livejournal.com
Nie, Jezus Maria, czy ci ludzie są poważni? o_O

Nie dość, że takie dziecko może bardzo łatwo zrobić sobie krzywdę, rozerwać ucho itd., to chyba somebody missed the memo, że uszy rosną przez całe życie i jeśli przekłują jej uszy teraz, to jak będzie mieć kilkanaście lat, to ta dziurka będzie już w zupełnie innym miejscu i będzie to wyglądać co najmniej głupio (miałam jedną taką dziewczynę w podstawówce - przekłuto jej uszy, jak była malutka i efekt był taki, jak opisałam).

Date: 2010-10-23 07:44 pm (UTC)
From: [identity profile] galianoir.livejournal.com
O "przemieszczaniu" się dziurek nie wiedziałam.
Byłam zszokowana, kiedy zobaczyłam kolczyki (ale ugryzłam się w język, żeby nie było, że indoktrynuję). Bo po pierwsze ONA MA PIĘĆ MIESIĘCY (ok, teraz 6, ale jak przekuwali to 5). Ludzie rozpaczają, jak dziecku trzeba zrobić szczepienie, bo biedactwo będzie kute. Ale kolczyki? Jasne! Po drugie miałam takie: nie, to wcale nie wtłacza w role płciowe. Po trzecie: ONA MOŻE TEGO NIE CHCIEĆ. Po co tak naruszać jej integralność cielesną? Czemu rodzice decydują za nią?

Date: 2010-10-23 07:47 pm (UTC)
From: [identity profile] idrilka.livejournal.com
Nie, naprawdę, to jest jakiś idiotyzm. Ja się wybrałam na przekłucie uszu jakoś w wakacje między drugą a trzecią klasą podstawówki, bo chciałam. Nikt u mnie w rodzinie nie naciskał, żeby mi przekłuć uszy wcześniej, mama wręcz wolała, żeby jeszcze trochę poczekać.

Pięć miesięcy - w głowie mi się nie mieści...

Date: 2010-10-23 07:39 pm (UTC)
From: [identity profile] brzydal.livejournal.com
O... Nie pomyślałam o tym. Jakbym tak zrobiła to nikt by nie brał Nelusi za chłopca:)

Date: 2010-10-23 07:45 pm (UTC)
From: [identity profile] galianoir.livejournal.com
to ubieraj ją w niemęskie, różowe kubraczki

Date: 2010-10-24 06:28 am (UTC)
From: [identity profile] brzydal.livejournal.com
Mam wszystkie ciuszki po Kudłatku (bardzo męskie, choć on woli "śliczne" ubranka), na nowe trochę szkoda pieniędzy. Ona jest taka mała, że jej wszystko jedno, ale ja to bym lubiła ją ustroić w koronki i diamenciki:)

Date: 2010-10-23 07:49 pm (UTC)
From: [identity profile] pellamerethiel.livejournal.com
No litości... o__O Ja przekłułam sobie uszy dopiero trzy lata temu, na własne życzenie... A byli właściciele Cody przekłuli swojej bodajże 8-miesięcznej córeczce i oczekiwali, że Cody będzie się tym zachwycać. -__-

Date: 2010-10-23 07:55 pm (UTC)
From: [identity profile] galianoir.livejournal.com
Ja sobie przekułam w gimnazjum i to była moja decyzja (wcześniej bałam się bólu). I chyba dlatego mnie to najbardziej uderzyło pod względem jej wolności. Ona może sobie tego nie życzyć, ale już nic z tym nie zrobi.

Date: 2010-10-23 07:51 pm (UTC)
From: [identity profile] magdalith.livejournal.com
Widziałaś moje ucho, nie? To właśnie zrobiła mi, na siłę, moja babcia (ta Zła...), jak byłam mała. -___-


W ogóle UWIELBIAM ludzi, którzy mają córeczki po to, by ubierać je w falbanki i koronki, przekłuwać uszy, kręcić loczki, a potem pokazywać na przyjęciach i kazać recytować wierszyki.

Date: 2010-10-23 08:01 pm (UTC)
From: [identity profile] galianoir.livejournal.com
Nie zwróciłam uwagi na Twoje uszy... Babcia przekuła Ci na się, chociaż byłaś n tyle duża, żeby protestować? T_T

Obserwowanie rodziny mojej kuzynki mnie fascynuje pod względem genderowym. To młodzi, wykształceni ludzie i jestem ciekawa, jak będzie wyglądać u nich socjalizacja dzieci, zwłaszcza, że mają chłopca (który recytował wierszyk) i dziewczynkę (czasem bardzo się cieszę, że mam siostrę a nie brata). Niestety boję się wychylać z moimi poglądami i krytykować takie podejście, bo już i tak jestem podpadnięta w rodzinie. Poza tym zawsze mogą zbić moje argumenty, bo przecież nie mam dzieci, wiec się nie znam.

Date: 2010-10-23 08:07 pm (UTC)
From: [identity profile] magdalith.livejournal.com
Wydawało mi się, że ostatnio na barłogu pytałaś, co mi się stało w ucho.
No, miałam jakieś 4 lata chyba. Babcia i prababcia przytrzymywały mnie siłą na stole (ale to moja rodzina, więc wiesz... ;)

Ja mam to samo u moich Właścicieli - nie odzywam się wcale (np. gdy ojciec nie chce kupić małemu różowych kapci "bo to babskie", mimo że mały prosi i płacze na cały sklep), ale jeszcze parę lat temu bym nie wytrzymała. Zastanawiam się, czy to świadczy o mojej "dojrzałości", czy może, że już się poddałam, jeśli chodzi o świat, czy po prostu nie chcę psuć sobie dobrych stosunków z Właścicielami ;)

Date: 2010-10-23 08:10 pm (UTC)
From: [identity profile] galianoir.livejournal.com
U mnie to chyba dobre stosunki z rodziną i tez boję się odezwać.

Date: 2010-10-23 08:04 pm (UTC)
From: [identity profile] orlando-gol.livejournal.com
Dalej się nie moge nadziwić. No naprawde, podziwiam, że się wstrzymałaś. Ja bym chyba własnej rodzonej siostrze (gdybym miał, bo Cody to siostra duchowa, poza tym wiem, że nigdy by czegoś takiego nie zrobiła) bym wygarnął co myśle.

Date: 2010-10-23 08:08 pm (UTC)
From: [identity profile] galianoir.livejournal.com
Boję się bardziej podpaść rodzinie. A ludzie są przewrażliwieni na punkcie krytykowania sposobu wychowywania swoich dzieci.

Date: 2010-10-23 08:19 pm (UTC)
From: [identity profile] corvi-penna.livejournal.com
Ja do tej pory nie mam przebitych uszu, więc najwyraźniej istnieje opcja, której ktoś tu nie przewidział w rodzinie, czyli "nigdy się dziecku tych dziur nei zachce"...

Date: 2010-10-23 08:32 pm (UTC)
From: [identity profile] galianoir.livejournal.com
No właśnie brak pomyślenia o tej opcji mnie najbardziej zabolał. Zwłaszcza, że na przykład mama mojej kuzynki a babcia Agaty też nie ma przekutych uszu. może Kasia (matka dziewczynki) pomyślała, ze jak przebije uszy teraz, to potem nie będzie, ze się dziecko boi bólu i dlatego ie przekuwa...

Date: 2010-10-23 08:30 pm (UTC)
From: [identity profile] le-mru.livejournal.com
Doprawdy ;____; Też mam Opinię na ten temat. Ja sobie przekłułam uszy mając 18 lat, wcześniej nie chciałam kolczyków i nikt mnie nie zmuszał... teraz myślę nad kolejnymi, bo 4 to mi najwyraźniej za mało XD

A o co chodzi z Panem Prezydentem? Pewnie nie chcę wiedzieć.

Date: 2010-10-23 08:38 pm (UTC)
From: [identity profile] galianoir.livejournal.com
No też mam Opinię na ten temat, ale jej publicznie nie wyraziłam. Chyba dlatego, ze nikt by mnie nie poparł ani nie zrozumiał (być jedyną osobą po drugiej stronie w dyskusji jest na prawdę źle) i byłoby tylko, że się wtrącam w wychowanie cudzych dzieci.

A Pan Prezydent był dzisiaj w Łodzi, w miejsku, gdzie został zamordowany ten działacz PiSu. I mówił, ze ten, kto podnosi rękę na brata zasługuje na potępienie i że nie można przelewać braterskiej krwi. Generalnie było tam bardzo dużo o braciach i nic o siostrach. No to ja się pytam, czy siostrzaną krew można przelewać? (oczywiście mój tata uważa, ze jestem przewrażliwiona :(

Date: 2010-10-23 08:48 pm (UTC)
From: [identity profile] le-mru.livejournal.com
No, ja tak samo, lepiej się otwarcie nie wtrącać, bo się tylko z kimś pokłócisz.

A, nie czytałam dzisiaj gazet, to nie wiedziałam. Prezydent uciekł się do biblijnej metafory, więc można to potraktować jako idiom, no nie? Co nie zmienia faktu, że ja już mam dosyć biblijnej metaforyki.

Date: 2010-10-23 09:09 pm (UTC)
From: [identity profile] galianoir.livejournal.com
Mnie jego język skojarzył się z niedzielnym kazaniem... Ja na prawdę kumam, ze to jest metafora, niemniej wkurza mnie, że w publicznym języku i w mówieniu o narodzie brakuje kobiet. Bo w Smoleńsku też zginęli wybitni synowie polskiej ziemi.

ikonka z Bradley'em *_*

Date: 2010-10-23 09:12 pm (UTC)
From: [identity profile] le-mru.livejournal.com
No, właśnie z racji takiego języka...

Date: 2010-10-23 09:35 pm (UTC)
From: [identity profile] upupa-epops.livejournal.com
Nawet słyszałam kawałek tego przemówienia. Stężenie patosu zwaliło mnie z nóg. I, o zgrozo, tego się oczekuje od prezydenta...

Date: 2010-10-23 09:32 pm (UTC)
From: [identity profile] upupa-epops.livejournal.com
Ja bym pewnie nie zawarła paszczy, ale ja to ja... W sumie dobrze zrobiłaś, bo skoro i tak już jej przekłuli te uszy, to i tak nic byś nie pomogła.

Ja miałam ciężką batalię o to, żeby w ogóle przekłuć sobie uszy, bo mój ojciec uważa, że to jest samookaleczanie i w ogóle nie powinno się tego robić. Cała rodzina z przyległościami na niego wsiadła, że "Marta ma 17 lat i zrobi to za rok, czy ci się to podoba, czy nie, więc daj sobie spokój..."

Date: 2010-10-23 09:35 pm (UTC)
From: [identity profile] galianoir.livejournal.com
Na mnie nikt nie wpływał, co najwyżej trochę się śmiali, że się boję bólu.

Date: 2010-10-23 08:33 pm (UTC)
From: [identity profile] zimnyryb.livejournal.com
Jezu, w życiu. Takie małe, słodkie uszka? :(
Z resztą, PODOBNO, potem te wcześnie zrobione dziury w uszach mają zły wpływ na ich kształt/rozwój/cokolwiek. Więc szoda.

Date: 2010-10-23 08:40 pm (UTC)
From: [identity profile] galianoir.livejournal.com
Kasia zapewne nie doczytała o tym w internecie, bo generalnie to doskonale wie, co można a czego nie można małym dzieciom (np. do dwóch lat nie powinny oglądać telewizji).

Date: 2010-10-23 08:41 pm (UTC)
From: [identity profile] zimnyryb.livejournal.com
Czemu nie mogą oglądać telewizji do 2 lat?

Ciekawe, czy ludzie przekłuwają maluchom pępki. Tzn. nie wiem, czy ktokolwiek normalny przekłuwający by się na to zgodził, ale skoro przekłuwają uszy, to czemu nie inne części ciała?

Date: 2010-10-23 08:44 pm (UTC)
From: [identity profile] galianoir.livejournal.com
W sumie to nie pomyślałam, że przecież kosmetyczka powinna był odmówić. ale podobno nie pierwszy raz przekuwała uszy tak małej dziewczynce.

A telewizja ma zły wpływ na oczy, w tak młodym wieku bardziej zły.

Date: 2010-10-23 08:45 pm (UTC)
From: [identity profile] zimnyryb.livejournal.com
Aaach. Jakoś pierwszym o czym pomyślałam, to był zły wpływ na psychikę dziecka, ale oczy to rzeczywiście.

Date: 2010-10-23 09:14 pm (UTC)
From: [identity profile] galianoir.livejournal.com
Telewizja ma zły wpływ na psychikę niezależnie od wieku. Ja na przykład zazwyczaj dostaję wkurwu.

Date: 2010-10-23 08:52 pm (UTC)
From: [identity profile] magdalith.livejournal.com
Na układ nerwowy nawet bardziej, niż na oczy.

Date: 2010-10-23 09:47 pm (UTC)
From: [identity profile] aeslinnka.livejournal.com
Makabra. Niestety, za kilka lat niedoszła chrześnica będzie miała dziurki w okolicach górnej chrząstki (w lepszym przypadku), albo dorobi się paskudnego zwyrodnienie ucha, jeżeli rodzice się nie opamiętają. :(
Swoją drogą, mam nadzieję, że dziurki robiono czymś innym niż pistoletem kosmetycznym.

Date: 2010-10-23 10:10 pm (UTC)
From: [identity profile] galianoir.livejournal.com
Nie, nie, nie, oczywiście, ze pistoletem i rodzice są jeszcze przekonani, że mała najbardziej przeraziła się huku a nie bólu.
Czemu pistolet gorszy?

Date: 2010-10-23 10:46 pm (UTC)
From: [identity profile] aeslinnka.livejournal.com
No tak. Bez obrazy, ale uwielbiam odpowiedzialnych rodziców.
Raz, że końcówka, którą przykłada się do ucha jest niewymienna, nie da się jej wysterylizować po każdym przekłuciu. No i wiadomo, rośnie przy tym ryzyko zagrożenie HIV, żółtaczką typu C oraz innymi chorobami przenoszonymi przez płyny ustrojowe. Dwa, przy przekłuwaniu pistoletem w tkance zostaje rana szarpana, która dużo gorzej się goi, boli nawet po całkowitym wygojeniu, ogólnie jest upierdliwa. Dlatego w prawdziwych salonach piercingerskich używa się jednorazowych igieł. Wygląda dziesięć razy bardziej przerażająco, ale ma same zalety (i jest bezpieczniejsze).

Date: 2010-10-24 03:23 pm (UTC)
From: [identity profile] zielona-wiedzma.livejournal.com
Słyszałam w radio fragment tego przemówienia prezydenta i to brzmaiło zupełnie, jak kazanie. :/

Date: 2010-10-24 09:28 pm (UTC)
From: [identity profile] rysiaczek.livejournal.com
ludzie:/ tym bardziej jak to rodzina, ale czytałam już to co napisałaś w komentarzach i rozumiem. Still.

Pan Prezydent ostatnio sobie grabi sporo. Za to Tusk punktuje.

Date: 2010-10-24 09:50 pm (UTC)
From: [identity profile] galianoir.livejournal.com
Może z tym prezydentem to właśnie o to chodzi, żeby Tusk zyskiwał (ogólnie o mi się wydaje, że Tusk po prostu wie, co powinien mówić).

Profile

galianoir

April 2011

S M T W T F S
     12
34 567 8 9
10 1112 13 141516
17181920212223
24252627282930

Most Popular Tags

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Mar. 20th, 2026 08:42 am
Powered by Dreamwidth Studios